Securitate si sanatate in munca
- Acasa
- Securitate si sanatate in munca
Servicii in domeniul securitatii si sanatatii in munca
PROTECT CONSULTING S.R.L. în calitate de prestator și serviciu exten de prevenire și protecție abilitat, poate realiza pentru beneficiar următoarele servicii – activităţi de prevenire şi protecţie, în conformitate cu prevederile art. 15 – (1) din HG 1425/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
I. Activităţile de prevenire şi protecţie care vor fi desfăşurate de către Serviciul extern de prevenire și protecție sunt următoarele:
- identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/ echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru;
- elaborarea, îndeplinirea, monitorizarea şi actualizarea planului de prevenire şi protecţie;
- elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii/întreprinderii, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru, şi difuzarea acestora în întreprindere şi/sau unitate numai după ce au fost aprobate de către angajator;
- propunerea atribuţiilor şi răspunderilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, ce revin lucrătorilor, corespunzător funcţiilor exercitate, care se consemnează în fişa postului, cu aprobarea angajatorului;
- verificarea însuşirii şi aplicării de către toţi lucrătorii a măsurilor prevăzute în planul de prevenire şi protecţie, a instrucţiunilor proprii, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă stabilite prin fişa postului;
- întocmirea unui necesar de documentaţii cu caracter tehnic de informare şi instruire a lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
- elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea, în scris, a periodicităţii instruirii adecvate pentru fiecare loc de muncă în instrucţiunile proprii, asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi verificarea însuşirii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor primite;
- elaborarea programului de instruire-testare la nivelul întreprinderii şi/sau unităţii;
- asigurarea întocmirii planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent, conform prevederilor art. 101-107, şi asigurarea ca toţi lucrătorii să fie instruiţi pentru aplicarea lui;
- evidenţa zonelor cu risc ridicat şi specific prevăzute la art. 101-107;
- stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate şi sănătate în muncă, stabilirea tipului de semnalizare necesar şi amplasarea conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau sănătate la locul de muncă;
- evidenţa/ identificarea meseriilor şi a profesiilor prevăzute de legislaţia specifică, pentru care este necesară autorizarea exercitării lor;
- evidenţa/ identificarea posturilor de lucru care necesită examene medicale suplimentare;
- evidenţa posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesită testarea aptitudinilor şi/sau control psihologic periodic;
- monitorizarea funcţionării sistemelor şi dispozitivelor de protecţie, a aparaturii de măsură şi control, precum şi a instalaţiilor de ventilare sau a altor instalaţii pentru controlul noxelor în mediul de muncă;
- verificarea stării de funcţionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenţă, precum şi a sistemelor de siguranţă;
- efectuarea controalelor interne la locurile de muncă, cu informarea, în scris, a angajatorului asupra deficienţelor constatate şi asupra măsurilor propuse pentru remedierea acestora;
- întocmirea rapoartelor şi/sau a listelor prevăzute de hotărârile Guvernului emise în temeiul art. 51 alin. (1) lit. b) din lege, inclusiv cele referitoare la azbest, vibraţii, zgomot şi şantiere temporare şi mobile;
- evidenţa echipamentelor de muncă şi urmărirea ca verificările periodice şi, dacă este cazul, încercările periodice ale echipamentelor de muncă să fie efectuate de persoane competente, conform prevederilor din Hotărârea Guvernului nr. 1.146/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă;
- identificarea echipamentelor individuale de protecţie necesare pentru posturile de lucru din întreprindere şi întocmirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecţie, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncă;
- urmărirea întreţinerii, manipulării şi depozitării adecvate a echipamentelor individuale de protecţie şi a înlocuirii lor la termenele stabilite, precum şi în celelalte situaţii prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.048/2006;
- participarea la cercetarea evenimentelor conform competenţelor prevăzute la art. 108-177;
- întocmirea evidenţelor conform competenţelor prevăzute la art. 108-177;
- elaborarea rapoartelor privind accidentele de muncă suferite de lucrătorii din întreprindere şi/sau unitate, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) lit. d) din lege;
- urmărirea realizării măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă, cu prilejul vizitelor de control şi al cercetării evenimentelor;
- colaborarea cu lucrătorii şi/sau reprezentanţii lucrătorilor, serviciile externe de prevenire şi protecţie, medicul de medicina muncii, în vederea coordonării măsurilor de prevenire şi protecţie;
- colaborarea cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situaţia în care mai mulţi angajatori îşi desfăşoară activitatea în acelaşi loc de muncă;
- urmărirea actualizării planului prevenireși protecţie şi a planului de evacuare;
- propunerea de sancţiuni şi stimulente pentru lucrători, pe criteriul îndeplinirii obligaţiilor şi atribuţiilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
- propunerea de clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alţi angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini;
- întocmirea unui necesar de mijloace materiale pentru desfăşurarea acestor activităţi;
- evidenţa echipamentelor, zonarea corespunzătoare, asigurarea/urmărirea ca verificările şi/sau încercările periodice ale echipamentelor de muncă să fie efectuate la timp şi de către persoane competente ori alte activităţi necesare, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.058/2006 privind cerinţele minime pentru îmbunătăţirea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor care pot fi expuşi unui potenţial risc datorat atmosferelor explozive;
- alte activităţi necesare/specifice asigurării securităţii şi sănătăţii lucrătorilor la locul de muncă.
NOTA: Activitățile prevăzute la Pct. I vor fi realizate ținându-se seama de aplicabilitatea prevederilor legale din domeniul SSM, asupra domeniului de activitate ale societății și acele activități care nu pot fi realizate exclusiv de către personalul serviciului extern de prevenire și protecție se vor desfășura în colaborare cu administratorul/ reprezentantul legal al unității și/sau alte servicii externe specializate.
II. Alte activități privind organizarea activităţii de SSM desfășurate în cadrul societății de către serviciul extern de prevenire și protecție, prevăzute de legislația de SSM
- Elaborarea de documente privind modalitatea organizării activităţii de prevenire şi protecţie (decizii, instrucţiuni interne, hotărâri etc);
- Efectuarea instruirii introductiv – generală – la angajare, participarea la instruirea periodică, verificarea prin sondaj a instruirii periodice;
- Elaborarea de teste necesare testării personalului pe linie de securitate şi sănătate în muncă, (in cadrul instruirii introductiv-generale);
- Întocmirea listei interne de acordare a echipamentului individual de protecţie, pentru fiecare post de lucru din unitate, în conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1048 din 9 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncă;
- Întocmirea listei interne de acordare a materialelor igienico-sanitare pentru lucrători;
- Întocmirea anexelor la fişa postului cu propunerea atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, corespunzător funcţiilor exercitate;
- La cerere, când este cazul, participarea la cercetarea evenimentelor conform competenţelor prevăzute la art. 108-177;
- Asigurarea de materiale ce pot fi utilizate în procesul de instuire a personalului;
- Asigurarea, la cerere de afişe, acte normative, fişe individuale de instruire, broşuri, indicatoare de securitate etc). necesare în procesul de instruire și repectiv de asigurare a securității la locurile de muncă;
III. INTOCMIREA/ COMPLETAREA DOCUMENTAŢIEI SPECIFICE PRIVIND ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA COMITETULUI DE SECURITATE ŞI SĂNĂTATE ÎN MUNCĂ
- Decizia de numire a lucrătorului desemnat
- Proces-verbal de alegere a reprezentanţilor salariaţilor cu răspunderi specifice în domeniul SSM.
- Decizia privind constiituirea CSSM;
- Întocmirea Regulamentului propriu de funcţionare al CSSM;
- Stabilirea prin Fișa postului a atribuțiilor și răspunderilor pentru lucrătorul desemnat, reprezentanții lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul SSM și membrii din partea conducerii în comitet;
- Asigurarea suportului în organizarea ședințelor periodice ale CSSM (intocmire Convocator, Instiintare ITM, suport în întocmirea Proceselor-verbale, etc) și participarea la aceste ședințe.
IV. AUTORIZARE ELECTRICIENI DIN PUNCT DE VEDERE AL SSM
Cuprinde:
- Decizie de constituire a comisiei de examinare;
- Regulament intern pentru autorizarea electricienilor;
- Intocmirea instrucţiunilor proprii de securitate şi sănătate în muncă specifice activităţii de electrician;
- Măsuri de prim ajutor în caz de electrocutare si arsuri;
- Întocmirea Fişelor de examinare pentru autorizarea internă anuală a electricienilor din punct de vedere al SSM;
- Verificarea cunoştinţelor persoanelor examinate;
- Completatarea şi eliberarea Talonului de autorizare.